27 nov 2012

5 Wedding Venues for a winter wedding in Italy

Most of the brides tie the knot in the spring and summer season. By the way it became popular to choose also the "off-season", ie  the winter and the months of November, December, January, February and March.With the right weather conditions and the perfect venue, a winter wedding can be truly magic and idyllic.
Here 5 locations for a winter wedding in Italy.

La maggior parte delle spose si sposa nella stagione primavera-estate. Anche se  è diventato anche popolare scegliere la "bassa stagione", ovvero l'inverno e i mesi di novembre, dicembre, gennaio, febbraio e marzo.
Con le giuste condizioni meterologiche e il luogo perfetto, un matrimonio invernale può essere veramente magico e idilliaco.

Ecco 5 location per un matrimonio invernale:

A MOUNTAIN CHALET OR SKI RESORT
If you want a snowy landscape for your wedding or you  would like to get married  on skis on a mountaintop , a chalet in the Alps or relais is the ideal place.
Se desideri un paesaggio innevato per il tuo matrimonio o se vorresti sposarti su una vetta con sci ai piedi, uno chalet o relais sulle Alpi è il luogo ideale .

 

A CHARMING OLD PALACE OR A LOFT  IN THE CITY
For a fairytale wedding, the best choice for the civil  or symbolic ceremony and the reception , is an ancient and elegant palace with frescoed rooms and  antique furniture. For a  trendy and stylish wedding you can choose a modern loft or big open space in an italian city, like Florence, Milan or Rome.
Per un matrimonio fiabesco, la scelta migliore per la cerimonia civile o simbolica e per il ricevimento,  è  un antico ed elegante  palazzo, con sale affrescate e mobilia dell'epoca.
Per un matrimonio trendy e di stile, potete scegliere un moderno loft in una città come Firenze, Milano o Roma.

 

A MEDIEVAL CASTLE
If you'd like to feel like a princess and love the warm atmosphere of a medieval room with a fireplace, the castle is a magic place for a winter wedding.
Se  ti vuoi sentire come una principessa e adori la calda atmosfera di una stanza medievale con il camino acceso, il castello è un luogo magico per un matrimonio invernale.



A TUSCANY VILLA
Hosting a wedding in the picturesque Tuscan countryside and in a 17th century private villa, promises an unfogettable winter event. The villa is rich of charm and history and accomodate your guests in a great atmosphere with its beautiful fireplaces,  the living rooms with wood floors , the frescoed walls and the  precious prints. And  even if it snows,  the blanketed  tuscan countryside would be a perfect setting for  the wedding pictures.
Ospitare un matrimonio nella campagna toscana, in una villa privata del 17mo secolo, promette un evento invernale indimenticabile . La villa è ricca di fascino e di storia ed ospita i vostri ospiti in una grande atmosfera, con i suoi bei camini,i  saloni con pavimenti in legno, le pareti affrescate e le stampe preziose. Se ci fosse anche la neve, la campagna imbiancata sarebbe una cornice ideale per le foto del matrimonio.


 
 A WINERY
For the wine and food lovers , the wine cellars can be a perfect setting for a wedding dinner. Think at the warm atmosphere of the cellar filled with lots of candles, it's an original venue for a winter wedding reception.
Per gli amanti del vino e del  cibo, le cantine di un vigneto possono essere un luogo ideale per un pranzo o cena di nozze. Pensate alla calda atmosfera della cantina riempita con tantissime candele, è un luogo originale per un ricevimento di nozze d'inverno.

 

Nessun commento:

Posta un commento

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...